وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

پررونق ترین جشنواره هاى هنرى در دهه فجر امسال برگزار شد

حسینی گفت: امسال پررونق ترین جشنواره ها در بخش تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی برگزار شد و در همه جشنواره ها رشد قابل توجهی را شاهد هستیم

سیدمحمد حسینی گفت: امسال پررونق ترین جشنواره ها در بخش تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی برگزار شد و در همه جشنواره ها رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگوبا پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: جشنواره موسیقی فجر از دیروز؛ روز ولادت پیامبر اکرم(ص) آغاز شد. پیش از آغاز این جشنواره شورای سیاستگذاری با حضور پیشکسوتان موسیقی، اساتید فن و همه افراد معتبر وبرجسته تشکیل شد. خوشبختانه با هماهنگی و همراهی فعالان عرصه موسیقی کشور، این جشنواره امسال هم مانند سال های گذشته برگزار می شود.

حسینی تصریح کرد: در جشنواره موسیقی فجر بیشتر به دنبال فراهم شدن میدانی برای حضور جوانان و شناسایی استعدادهای آنها هستیم و طبیعی است که آثار پیشکسوتان در مسابقه شرکت داده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی گروه های مختلف موسیقی از این جشنواره به عمل آمد. مردم هم استقبال شایسته ای از این جشنواره داشته اند به طوری که بیشتر بلیت هایی که در معرض فروش قرار گرفته اند، توسط علاقه مندان خریداری شده است. انشاءلله شاهد یک جشنواره بسیار پربار و باشکوهی باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بحث موسیقی پاپ اشاره کرد و گفت: البته پیش از شروع جشنواره بروی موسیقی پاپ بحث هایی وجود داشت آن هم به خاطر بها دادن بیشتر به موسیقی اصیل ایرانی بود و در این باره هم قرار شد برای سال های آینده تدبیری اندیشیده شود. اما امسال گروه های موسیقی پاپ در برنامه های جنبی جشنواره به اجرای برنامه می پردازند و در بخش مسابقه حضور ندارند.

حسینی افزود: امسال پررونق ترین جشنواره ها در بخش تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی برگزار شد و در همه جشنواره ها رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

وی درباره برنامه های وزارت ارشاد برای رونق حوزه موسیقی اظهار داشت: در شهرستان ها اقدامات خوبی در حوزه موسیقی انجام شده است. گروه های مختلفی هم به خارج از کشور برای اجرای برنامه اعزام می شوند که استقبال زیادی هم از آنها به عمل می آید. به طور یقین در آینده موسیقی فاخر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا